Črke

106.50

Za lažje učenje pisanja uporabite priložene besede, ki jih otroci ali odrasle osebe s pomočjo kladiva in lesenih črk kopirajo na mehko podlago. Izboljšajte koordinacijo oko-roka, ustvarjalnost, prostorsko predstavo in finomotorične spretnosti.

Aktivnost je primerna:

  • za otroke,
  • za osebe z blago do zmerno stopnjo demence,
  • kot preventivna aktivnost,
  • kot samostojna aktivnost, aktivnost v paru ali v skupini.

Ključne koristi izdelka:

  • krepi implicitni spomin,
  • krepi vidno prostorsko orientacijo,
  • krepi finomotoriko in koordinacijo oko roka,
  • ohranja in krepi govorno jezikovne veščine, besedišče, pisanje ter tvorjenje povedi,
  • sprošča in ohranja občutek osebne zmožnosti,
  • krepi miselne aktivnosti: pozornost in koncentracijo.
Razpoložljivost: na zalogi
SKU: 1233000

Opis

Branje časopisa, rezanje zelenjave, računanje stroškov ali nakupovanje izdelkov spadajo med vsakodnevne aktivnosti, ki jih opravljamo rutinsko, brez večjega napora, bolj ali manj avtomatsko in nezavedno. Ko nam s staranjem določene sposobnosti upadajo, pa se vedno bolj soočamo s tem, da nekaterih opravil ne zmoremo več izvesti z lahkoto kot smo jih nekoč. Soočamo se z upadom kognitivnih sposobnosti, ki so povezane s tem kako hitro se odzovemo na določen dražljaj iz okolja, kako smo osredotočeni pri delu, kakšni so naš spomin, sposobnosti reševanja problemov, mišljenje, razmišljanje, logično sklepanje in načrtovanje.

Kako upočasniti proces staranja oz. kognitivni (miselni) upad je tema, s katero se danes ukvarjajo številni znanstveniki. Raziskave vse pogosteje kažejo, da lahko miselne aktivnosti  upočasnijo kognitivni upad oz. zmanjšajo tveganje zanj, saj podpirajo rast novih živčnih celic ter povezav med živčnimi celicami. Če npr. izvajamo umovadbo oziroma krepimo posamezno kognitivno področje, kot je npr. pozornost, se učinki treninga prenašajo tudi na spomin, vidno in slušno zaznavanje, vztrajnost ipd.

Kognitivne sposobnosti so neposredno povezane z našimi zaznavami, ki jih sprejemamo preko čutil: z vidom, poslušanjem, z dotikom, okusi, vonjem.

Igra Črke je aktivnost s katero ohranjamo in krepimo besedišče ter zapisovanje besed. Barvne črke s pomočjo kladiva pritrjujemo na podlago in pri tem sestavljamo besede ali povedi. Ob tem krepimo in ohranjamo besedišče ter omogočamo priklic besed iz dolgoročnega spomina. Besede lahko razporejamo po podlagi, smo pozorni na to kako so črke razporejene, katera črka leži ob drugi itd. pri čemer sledimo vizualno prostorski orientaciji. Iskanje besed in tvorjenje povedi krepi komunikacijske veščine, nizanje črk na podlago pa tudi finomotorične spretnosti. Pri aktivnosti sta dejavni tudi obe možganski polovici.

Aktivnost spada med večopravilnostne ali multitasking naloge, ki jih s starostjo že težje opravljamo, saj zahtevajo vključitev več sposobnosti hkrati, zaporedoma ali prepleteno. Od nas npr. hkrati zahteva motorične spretnosti, mišljenje, hitro odzivanje na dražljaje, pozornost, vidne in slušne zaznave. Primeri podobnih večopravilnostnih nalog so npr. vožnja avtomobila, opravljanje gospodinjskih del, delo na računalniku, uporaba pametnega telefona ipd.

Z aktivnostjo krepimo tudi druga področja: vizualno prostorske zaznave in koordinacijo oko roka uporabljamo pri oceni lege posameznih elementov, prepoznavanju oblik, barv itd. ter takrat, ko s pogledom sledimo modelu na papirju (2D) in ga hkrati sestavljamo (3D).

  • Ko elemente razvrščamo po barvi in obliki v smiselna zaporedja krepimo proceduralni spomin, ki skrbi za to, da nalogo izvedemo postopoma, po korakih ali zaporedoma itd.
  • Vizualno prostorsko orientacijo krepimo s pravilno postavitvijo lege, ko zaznavamo razdalje med predmeti, pri ocenjevanju kateri predmeti so v ospredju, v ozadju, ob straneh itd. Pri demenci je orientacija pogosto prizadeta (izgubljanje v že znanem prostoru, težave s smerjo leva-desna in deli telesa). Preventivne aktivnosti lahko prispevajo k boljši ohranjenosti orientacije, če se izvajajo preden pride do večjega kognitivnega upada ali demence.
  • Opazovanje in izvedba naloge sta odvisni tudi od naše usmerjene pozornosti, ki igra ključno vlogo pri skoraj vseh miselnih procesih, ko sledimo pogovoru, opravljamo aktivnost, opazujemo naravo, poslušamo glasbo, slikamo, okušamo dobro hrano itd. Če smo za določeno nalogo bolj motivirani in jo radi opravljamo, bo naša pozornost večja, opazovanje pa natančnejše. Kadar sestavljamo zavzeto, pozabimo na vsakdanje skrbi in se lažje sprostimo.

Za vsako aktivnost velja, da ima pozitivne učinke šele takrat, ko ni za osebo ne preveč enostavna in ne preveč zahtevna, zato je pomembno, da izberemo primerno zahtevno aktivnost. Za uspeh velja načelo treh ključev:

  • Pogostost: aktivnost naj se izvaja dovolj pogosto (priporočeno 2-3 krat na teden).
  • Trajanje: potrebnih je več ponovitev v daljšem časovnem obdobju (2-3 mesece).
  • Intenzivnost: dovolj intenzivno pomeni, da smo pri aktivnosti zavzeti in pri njej vztrajamo nekaj časa (od 15, 30 do 45 minut, odvisno od zmožnosti posameznika).

Dodatne informacije

Dimenzije: 32 cm x 30 cm x 6 cm (lesena škatla z ločenim pokrovom)

Vsebina: 93 lesenih črk, 2 leseni kladivi, 2 mehki plošči, 2 plastični škatli z žeblji, priročnik z navodili za uporabo

Proizvajalec: Educo

INFORMACIJE:

Varno nakupovanje
Nakupujte brez skrbi, podatki so pri nas varni!

Dostava izdelkov
Izbrane izdelke dostavimo v 5-8 delovnih dneh.

Strokoven izbor izdelkov
Za izbor izdelkov skrbi ekipa s strokovnimi znanji in izkušnjami.

Nakup in plačilo po predračunu
Izdelke lahko naročite tudi na info@silver-way.com; napišite SKU kode željenih izdelkov (najdete jih ob opisu vsakega izdelka) ter količine in poslali vam bomo predračun. Izdelki prispejo na vaš naslov 5-8 dni po plačilu predračuna.