Kaj manjka?

59.90

En element manjka, ali ga lahko najdete? Izberite eno od tematskih plošč in ujemajoči se trak s 4 podobami. Poskusite najti 3 elemente, ki so tako na tematski plošči kot na traku. Igra krepi sposobnost osredotočanja na podrobnosti, delovni spomin, vidno prostorsko orientacijo in koncentracijo.

Aktivnost je primerna:

  • za otroke,
  • za osebe z blago do zmerno stopnjo demence,
  • kot preventivna aktivnost,
  • kot samostojna aktivnost, aktivnost v paru ali v skupini.

Ključne koristi izdelka:

  • krepi delovni spomin,
  • krepi vidne zaznave,
  • krepi finomotoriko in koordinacijo oko roka,
  • sprošča in ohranja občutek osebne zmožnosti,
  • krepi miselne aktivnosti: pozornost in koncentracijo.

NAVODILA ZA UPORABO_KAJ MANJKA? (pdf)

Razpoložljivost: na zalogi
SKU: E523300

Opis

Včasih, ko še ni bilo veliko  delovnih strojev in računalnikov, smo ljudje dela opravljali ročno. S prebiranjem žit, luščenjem fižola, koruze, kvačkanjem, šivanjem, rezljanjem lesa itd. smo ohranjali ročne spretnosti, vidne zaznave, pozornost in koncentracijo, ob aktivnostih pa smo se tudi družili.

Če želimo načrtno ohranjati in krepiti omenjene sposobnosti nam pri tem lahko pomaga aktivnost Kaj manjka?

Z aktivnostjo krepimo sposobnost natančnega opazovanja, usmerjeno pozornost in koncentracijo, ročne spretnosti, proceduralni spomin ter vizualno prostorsko orientacijo:

  • Med iskanjem ustreznih barvnih vzorcev z opazovanjem, primerjanjem oblik, barv in vzorcev krepimo vidne zaznave. Z vidnim zaznavanjem pridobivamo največ informacij iz okolja. Aktivnosti, ki spodbujajo vidne zaznave, pozitivno delujejo tudi na druga  področja (npr. spomin, motoriko, načrtovanje, govor itd.). Vse kar zaznavamo z vidom, pa tudi tiste vizualne podobe, ki si jih ustvarjamo le v mislih, obdelajo naši možgani. Kako dobro možgani opravijo nalogo, se kaže v tem kako si zapomnimo podrobnosti, ki smo jih zaznali z vidom, kako zaznavamo razlike, natančno izvedemo nalogo (vidno motorična koordinacija), si v mislih nekaj predstavljamo (vizualizacija in imaginacija) ter  se orientiramo v prostoru in na listu.
  • K vidnim zaznavam spada tudi opazovanje, ki je odvisno od naše usmerjene pozornosti, čustvenih, interesnih in drugih dejavnikov. Vsega kar vidimo, ne sprejemamo enako. Nekatere stvari so nam bolj pomembne od drugih, zato usmerjamo našo vizualno pozornost na tisto kar želimo ali nas najbolj pritegne.
  • Težave pri vidnih zaznavah se lahko izražajo na več načinov: npr. nismo zmožni razlikovati med podobnimi elementi (vizualna diskriminacija), težje zaznamo majhne razlike, lahko se pojavijo zamenjave podobnih črk (p, q ali b, d), težje sledimo pravilnemu zapisu v vrstici ali v prostoru (vizualno zaporedje) ali med branjem preskakujemo vrstice. Težave s koordinacijo oko roka se kažejo tako, da težje usklajujemo pogled in motoriko (prijemanje, drža pisala itd.).
  • Delovni spomin krepimo s tem, ko na priloženih karticah opazujemo podrobnosti posameznega elementa, ki jih moramo nato prepoznati na celotni sliki. Delovni spomin je pomembna miselna sposobnost, ki jo potrebujemo tudi pri drugih vsakodnevnih aktivnostih in kadar moramo zadržati v spominu več informacij hkrati.
  • Ker krepimo več ravni hkrati, se aktivira več delov možganov in obe možganski polovici, desna in leva, kar je za ohranjanje možganske prožnosti še posebej pomembno.
  • Iskanje vzorcev nas lahko sprošča, umirja in daje občutek zadovoljstva ob opravljanju aktivnosti. Ko oseba išče vzorce, ohranja občutek samokontrole, kar je še posebej pomembno pri posameznikih, katerih občutek zmožnosti je zaradi kognitivnega upada šibek.
  • Opazovanje in izvedba naloge sta odvisni tudi od naše usmerjene pozornosti. Da posameznik najde majhen predmet na celotni sliki je potrebna vzdrževana pozornost ali pozornost orientacije. Takrat se posvečamo le enemu dražljaju določen čas. Pozornost igra ključno vlogo pri skoraj vseh miselnih procesih, omogoča nam, da sledimo pogovoru, opravljamo neko aktivnost, opazujemo naravo, poslušamo glasbo, slikamo, okušamo dobro hrano itd. Če smo za določeno nalogo bolj motivirani in jo radi opravljamo, bo naša pozornost večja, opazovanje pa natančnejše. Kadar sestavljamo zavzeto, pozabimo na vsakdanje skrbi in se lažje sprostimo.

Za vsako aktivnost velja, da ima pozitivne učinke šele takrat, ko ni za osebo ne preveč enostavna in ne preveč zahtevna, zato je pomembno, da izberemo primerno zahtevnost aktivnosti.

Za uspeh velja načelo treh ključev:

  • Pogostost: aktivnost naj se izvaja dovolj pogosto (priporočeno 2-3 krat na teden).
  • Trajanje: potrebnih je več ponovitev v daljšem časovnem obdobju (2-3 mesece).
  • Intenzivnost: dovolj intenzivno pomeni, da smo pri aktivnosti zavzeti in pri njej vztrajamo nekaj časa (od 15, 30 do 45 minut, odvisno od zmožnosti posameznika).

NAVODILA ZA UPORABO_KAJ MANJKA? (pdf)

Dodatne informacije

Vsebina: 4 tematske plošče, 24 trakov s podobami, priročnik z navodili za uporabo

Proizvajalec: Educo

INFORMACIJE:

Varno nakupovanje
Nakupujte brez skrbi, podatki so pri nas varni!

Dostava izdelkov
Izbrane izdelke dostavimo v 5-8 delovnih dneh.

Strokoven izbor izdelkov
Za izbor izdelkov skrbi ekipa s strokovnimi znanji in izkušnjami.

Nakup in plačilo po predračunu
Izdelke lahko naročite tudi na info@silver-way.com; napišite SKU kode željenih izdelkov (najdete jih ob opisu vsakega izdelka) ter količine in poslali vam bomo predračun. Izdelki prispejo na vaš naslov 5-8 dni po plačilu predračuna.