Kombinacije

45.50

Prozorne prekrivne podobe naredijo igro kreativno in zabavno. Otroci ali odrasli postavijo prozorno podobo na ujemajočo se sličico na eni od 6 plošč. Igra krepi vzdrževano in selektivno pozornost, proceduralni spomin ter vizualno prostorsko orientacijo.

Aktivnost je primerna:

  • za otroke,
  • za osebe z blago do zmerno stopnjo demence,
  • kot preventivna aktivnost,
  • kot samostojna aktivnost, aktivnost v paru ali v skupini.

Ključne koristi izdelka:

  • ohranja in utrjuje občutek za oblike in barve,
  • krepi sposobnosti opazovanja, primerjanja, razvrščanja in orientacije,
  • krepi finomotoriko in koordinacijo oko roka,
  • sprošča in ohranja občutek osebne zmožnosti,
  • krepi miselne aktivnosti: pozornost in koncentracijo.

NAVODILA ZA UPORABO_KOMBINACIJE (pdf)

Razpoložljivost: na zalogi
SKU: E522036

Opis

Pospravljanje stanovanja, reševanje križank, načrtovanje izleta, razvrščanje oblačil v omare ali sortiranje umazanega perila pred pranjem v pralnem stroju od nas zahteva določene sposobnosti kot so opazovanje, razvrščanje, kategoriziranje predmetov po barvi, obliki, materialu, pomenu ter po uporabnosti. Običajno takšne stvari opravljamo brez posebnega miselnega napora, avtomatsko in skoraj nezavedno. Kategoriziranje novih, zapletenih vzorcev pa nam lahko predstavlja večji miselni izziv. Težave z razvrščanjem se lahko pojavijo, ko nam miselne funkcije že nekoliko pešajo.

Z aktivnostjo lahko spodbujamo in ohranjamo miselne aktivnosti in matematične spretnosti kot so logično sklepanje, opazovanje, primerjanje, kombinatorika, reševanje problemov in semantični spomin. Z nalogo krepimo tudi pozornost, koncentracijo, vizualno prostorsko orientacijo in vidno prepoznavanje.

Aktivnost ima na naše sposobnosti naslednje učinke:

  • Matematične veščine uporabljamo skoraj vsak dan, tudi takrat, ko razvrščamo živila, ki smo jih kupili v trgovini v hladilnik, na polico ali v shrambo ter ko primerjamo nek izdelek z drugim, ocenjujemo njegovo velikost, težo, volumen, obseg itd. Ko rešujemo različne probleme, logično sklepamo, uporabljamo osnove matematike in krepimo kognitivne funkcije. Pri uporabni matematiki uporabljamo obstoječe znanje in izkušnje v novih situacijah. Učinki vaje pa se lahko prenašajo tudi na reševanje novih, podobnih problemov.
  • Različne like, oblike, barve, velikosti in druge karakteristike lahko razporejamo v različne kombinacije vzorcev, po smiselnem in pravilnem zaporedju ter lastnostih elementov. Ob tem ne krepimo le pozornosti in natančnega opazovanja, pač pa tudi semantični spomin ter vizualno prepoznavanje.
  • Z vizualnim prepoznavanjem prepoznavamo obraze, črke, znake, števila, simbole, razlikujemo hrano, dele telesa itd. Vizualno prepoznavanje vključuje tudi naš spomin in znanje, saj ni dovolj, da objekt le vidimo, uvrstiti ga moramo tudi v pojmovne (kognitivne) sheme, jih pravilno poimenovati, prepoznati in povezati z izkušnjami, čustvi in preteklimi spomini. Tudi povsem nov predmet uvrstimo v kognitivne sheme glede na podobnosti in lastnosti. Vsa naša znanja, ki so med seboj povezana v kognitivne sheme ali pojmovne mreže so shranjena v semantičnem spominu. Ko npr. prepoznamo drevo, ga povežemo z različnimi področji, npr. naravoslovjem, gozdovi, listavci, morda ga povežemo z dogodkom, ko smo plezali po drevesih ali obirali sadeže, se spomnimo na nevihto, ki je zlomila drevo itd. Pojmovne mreže so običajno sestavljene hierarhično in razvrščene po kategorijah. Pri vajah razvrščanja, kategoriziranja in primerjanja aktiviramo naše pojmovne sheme.
  • Pri aktivnostih, ki vključujejo razvrščanje in oblikovanje vzorcev, sodeluje tudi vidno prostorska orientacija. Ko posameznik gleda na priložene kartice in hkrati polaga ploščice na ustrezna mesta v ustreznem zaporedju, to vključuje tudi koordinacijo oko roka. Pri možganskih poškodbah in demenci je orientacija pogosto prizadeta, zato se pojavi slabše zavedanje prostora (pogosto izgubljanje v že znanem prostoru, zamenjevanje smeri leva, desna). Težave z orientacijo se pojavljajo tudi pri vsakodnevnih opravilih, ko je potrebno npr. postaviti kozarec na ustrezno mesto, se podpisati na določen del lista, obleči itd. Preventivne aktivnosti lahko prispevajo k boljši ohranjenosti orientacije na podlagi ali v prostoru, če se izvajajo preden pride do večjega kogntiivnega upada ali razvoja demence.
  • Iskanje skladnosti in urejenosti pri sestavljanju vzorcev nas lahko sprošča, umirja in daje občutek zadovoljstva. Ko oseba sestavlja vzorce ohranja občutek samokontrole, kar je še posebej pomembno pri posameznikih, katerih občutek zmožnosti je zaradi kognitivnega upada šibek.
  • Opazovanje in izvedba naloge sta odvisni tudi od naše usmerjene pozornosti. Pozornost igra ključno vlogo pri skoraj vseh miselnih procesih, omogoča nam, da sledimo pogovoru, opravljamo neko aktivnost, opazujemo naravo, poslušamo glasbo, slikamo, okušamo dobro hrano itd. Če smo za določeno nalogo bolj motivirani in jo radi opravljamo, bo naša pozornost večja, opazovanje pa natančnejše. Kadar sestavljamo zavzeto, pozabimo na vsakdanje skrbi in se lažje sprostimo.

Pri izvajanju naloge se lahko pojavi manjša natančnost izvedbe, upočasnjeno predelovanje informacij in počasnejše dokončanje naloge. Če so kognitivne sposobnosti že zelo v upadu, oseba morda ne bo zmogla pravilno razvrščati predmetov ali oblikovati simetričnih vzorcev, napredek bo manjši ali pa ga sploh ne bo. Pri delu (vodenje, spremljanje, komunikacija) z osebo z demenco ali osebami z drugimi oblikami težav na področju senzormotoričnih in kognitivnih sposobnosti je potrebno upoštevati  omenjene omejitve.

Če igro izvajamo kot družabno aktivnost, s tem krepimo in ohranjamo komunikacijske veščine, socialne kompetence ter spodbujamo pozitivno samopodobo in občutek kompetentnosti.

Za vsako aktivnost velja, da ima pozitivne učinke šele takrat, ko ni za osebo ne preveč enostavna in ne preveč zahtevna, zato je pomembno, da izberemo primerno zahtevnost aktivnosti.

Za uspeh velja načelo treh ključev:

  • Pogostost: aktivnost naj se izvaja dovolj pogosto (priporočeno 2-3 krat na teden).
  • Trajanje: potrebnih je več ponovitev v daljšem časovnem obdobju (2-3 mesece).
  • Intenzivnost: dovolj intenzivno pomeni, da smo pri aktivnosti zavzeti in pri njej vztrajamo nekaj časa (od 15, 30 do 45 minut, odvisno od zmožnosti posameznika).

NAVODILA ZA UPORABO_KOMBINACIJE (pdf)

Dodatne informacije

Dimenzije: 34 x 20 x 6 cm (lesena škatla s pregradami in pokrovom)

Vsebina: 6 učnih plošč, 48 prozornih prekrivnih podob, priročnik z navodili za uporabo

Proizvajalec: Educo

INFORMACIJE:

Varno nakupovanje
Nakupujte brez skrbi, podatki so pri nas varni!

Dostava izdelkov
Izbrane izdelke dostavimo v 5-8 delovnih dneh.

Strokoven izbor izdelkov
Za izbor izdelkov skrbi ekipa s strokovnimi znanji in izkušnjami.

Nakup in plačilo po predračunu
Izdelke lahko naročite tudi na info@silver-way.com; napišite SKU kode željenih izdelkov (najdete jih ob opisu vsakega izdelka) ter količine in poslali vam bomo predračun. Izdelki prispejo na vaš naslov 5-8 dni po plačilu predračuna.